Home » Rozhovor » Rozhovor: Natalia Kupovets
Rozhovor: Natalia Kupovets

Rozhovor: Natalia Kupovets

Natali Kupovets

Dobrý den, řekněte nám něco o sobě. Kde jste studovala a proč jste se rozhodla stát se modelářem?

Dobrý den, Pocházím z města Charkov. Narodila a vyrůstala jsem tam. První jsem se naučila malovat a pak jsem přešla k modelování. Kromě toho, 5 let strávených v Charkov National University of Radioelectronic – takže obyčejný strojní inženýr. Pokud mám být upřímná, v prvním ročníku vysoké školy jsem se teprve dozvěděla že, existuje Adobe Photoshop. První program který jsem začala studovat byl Autocad. Pak se ukázalo, že existuje spousta dalších programů. A tak jsem se začala vzdělávat sama.

 

Jak dlouho jste ve Vostok Games a jak jste se seznámila s týmem?

Do Vostok Games jsem přišla relativně nedávno, asi před rokem. S klukama jsem se potkala na jednom z CG Event. Povídali jsme si a pak jsme si vyměnili kontakty. A už to bylo.

XHPTWxVokWE

Co je pro vás důležité v herním průmyslu?

Hmm.. To je jednoduché -vášeň pro hry. Netrvalo dlouho a zmizela jsem do jiného světa – do virtuálního. A když jsem se dozvěděla že hru nemusím jen hrát, ale taky mohu rozhodnout jak bude vypadat, rozhodla jsem se okamžitě. Vybrala jsem si 3D.

 

Jaká vaše pozice? Co je zahrnuto ve vašem kruhu povinností?

Jsem 3D Envirovment interpret (tvůrce 3D prostředí) Moje povinnosti – Mód herní lokace, předměty plnění na různých úrovních.

 

Jaké dovednosti jsou potřebné pro vaši profesi?

Čím více znalostí, tím lépe. Samozřejmě, že je to vysoká úroveň jednotlivých programů tak, abyste se cítili svobodní, abyste si byli jistí tím, co děláte. Musíte se samozřejmě chtít učit novým věcem. Navíc rychlost je velmi důležitá. Práce by měla být provedena rychle a dobře.

Rudnya

Vy-mladá krasná a energická dívka – pracujete na hře temného postapokalyptického žánru. Není pro vas, jako pro dívku, těžké podílet se na tvorbě zničeného světa?

Právěže naopak. Post-aspo prostředí se mě vždycky líbilo. Tento svět není ponurý, musíte zvolit správný úhel pohledu. Často jsem se ocitla v tom, že když jdete po ulici, představujete si rozbořené domy, spadlé stromy, díry v chodnících. A tohle dělám ve hře.A není nic lepšího než se dívat na etapy vývoje, zničené ruzné části prostředí, cihlové zdi, betonové…

 

Pracovala jste i na jiných hrách než Survarium?

Ano, v Charkově jsem dělala na nějakých malých projektech. Zabývala jsem se modelingem. Ale hra této velikosti je pro mě debut.

 

Hráči z celého světa obdivují grafiku a atmosféru Survaria. Vy jako součást týmu, který vytváří samotnou atmosféru by měl nejen vědět jak má vypadat ale jak ji i vytvořit. Můžete nám prozradit jak tohle děláte?

Můj názor je, že atmosféra je jeden z hlavních aspektů hry. To je to co dělá hru hrou. Takovou kterou si budete dlouho pamatovat. Za prvé, atmosféra záleží na symbióze několika důležitých bodů: zvuku, osvětlení a samozřejmě herním prostředí. Je třeba zachovat vizuální styl lokalit, harmonii proporcí a textury. Vzhledem k tomu se snažíme obnovit skutečné umístění, je důležité pečlivě zkoumat detaily a tak zprostředkovat pravost míst.

Rudnya

Je to pro vás zábava nebo spíše rutinní práce?

Každý úkol je zábavný. Miluji dělat věci, které dosud nikdo předtím neučinil. Takže můžu tlačit na své hranice a tím se zlepšovat. Miluji to, co dělám ve svých dílech. Ale je také důležité být schopen tuto celkovou vizi dát do celkového stylu hry ve stanovených lhůtách.

 

Jaké jsou hlavní fáze vaší práce?

Nejdůležitější se si v hlavě rozmyslet jak to bude vypadat. Potřebujete pochopit jak to bude vypadat a že víte co děláte.

Vemte si příklad ze zničené budovy. První je nutné vytvořit díry. Tady se musíte rozmyslet co je správné a nejlepší. Pokud to místo bude skvělé pro hráče, jestli existují podněty pro odstranění tohoto místa atd. Pak je tady detail, to miluju nejvíc. Hlavní věc – nenechte se zastavit v některých momentech ale běžte dál. Pak textury. Ujistěte se a hlavně se podívejte jestli to vypadá jak má v náhledu. Tak jak to bude vypadat ve hře, Aby se nestalo, že to pak bude v důsledku s enginem vypadat blbě. V prvních chvílích budete chtít využít vše z vašeho enginu, navíc když se stále vylepšuje a přibývají nové možnosti. Jenže toto vás zdrží, takže bez tohoto fanatismu.

Rudnya

Na čem pracujete v současné době?

V současné době pracuji na nové lokaci – Mamayev Kurgan

 

Co je pro vás největší výzvou?

Nejtěžší je se rozhodnout co chcete stihnout do konce roku. Potřebujete nějaký čas na přemýšlení, mít dobrý nápad a pak diskutovat s režisérem a hlavním designérem. Tím se ušetří na přepracování a zbytečných chybách. Většinu času strávím na zpracování malých částí.

 

Hrajete Survarium ve volném čase?

Ano, když mám čas tak si zahraju. Jsem fanouškem post-apo. V poslední době jsem hrála i The Elder Scrolls Online. Bylo velmi zajímavé čekat na vydání. Doufám ale, že si najdu čas i na Titanfall.

1 komentář

  1. šikovná hočina

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.Povinná pole jsou označena *

*