Home » Novinky » Vývojářský deník, část 4: Freeplay

Vývojářský deník, část 4: Freeplay

Je čas si říct něco o velmi očekávaném herním režimu Freeplay. Freeplay je samostatný herní mód, který v sobě kombinuje příběh, konflikt mezi hráči a přežití v nehostinném prostředí. Hráči můžou plnit úkoly pro frakce, plnit různé questy, prozkoumávat mapu, nebo hledat různé předměty. V tomto režimu hry má každý hráč pouze jeden život. Pokud zemřete, vrátíte se do herního lobby a vše co jste našli zůstane blízko vašeho těla. Hráči můžou hrát více styly; někteří můžou hrát opatrně a snažit se zůstat naživu tak dlouho jak to jen jde; jiní se můžou snažit získat co nejvíce předmětů a úspěšně opustit lokaci.

freeplay-mode-1s

Mapa pro freeplay je mnohem, mnohem větší než jsou mapy v PVP. Existuje několik velkých struktur, které se liší rizikem a obtížností hry. Noví hráči tedy nebudou moct prozkoumat celou mapu, kvůli absenci kvalitního vybavení. Nejnebezpečnější části budou přístupné jen pro hráče s nejlepší výbavou. K získání přístupu do určitých částí bude nezbytné plnit úkoly, které jsou součástí herního příběhu.

Nebude zde žádný časový limit hry, ale bude omezen počet hráčů nacházejících se v lokaci. Chceme tak zachovat atmosféru prozkoumávání a to taky díky tomu, že setkání s cizím hráčem bude „vzácné“ nikoli obvyklé. Když některý hráč zemře nebo opustí lokaci bude nahrazen novým hráčem. Pokud bude chtít hráč opustit lokaci, musí se přesunout na okraj mapy, kde bude dotázán, zda chce opustit mapu.

freeplay-mode-2s

Herní svět bude pokračovat i bez přítomnosti hráčů. Mutanti budou pravidelně napadat přeživší hráče a přeživší budou bojovat s mutanty, nebo mezi sebou navzájem. V závislosti na tom, kolik hráčů má která frakce může být obtížnost příběhových misí zvýšena nebo snížena.. Události a mise v lokacích jsou úzce spjaty s vývojem příběhu. Takže první lokace free playe bude plně spjata s událostmi prvního období děje. Jejich obsah se bude lišit v závislosti na vývoji děje Survaria. (Upřesnění detailů můžete očekávat v posledním dílu vývojářského deníku).

Přibližně každé dvě hodiny (reálného času) dojde k anomální bouři. Přibližně 15 minut před bouří bude hráči varováni a bude přerušena možnost připojení hráčů do této hry.

V tomto čase, tedy 15 minut budou muset hráči najít vhodné útočiště, kde bouři přečkají, nebo opustit lokaci. Po bouři bude po celém okolí roztroušeno několik vzácných předmětů. Tyto předměty budou k nalezení pouhých 10 minut – pak budou zničeny a bude opět povoleno připojení nových hráčů.

Freeplay, tak jako další herní režimy, dává hráčům možnost rozvíjet svůj charakter, získávat zkušenosti, pověst a peníze za plnění úkolů a další akce.

Můžete taky nalézt různé předměty za které získáte peníze, zkušenosti a pověst, ale pouze v případě že hráč s těmito předměty opustí mapu. Pokud zemře, předměty zůstanou na místě smrti a mohou být sebrány jiným hráčem.

freeplay-mode-3s

Jedním z důležitých prvků je plnění úkolů. Celkem budou tři typy úkolů (questů):

Příběhové questy jsou hráči uděleny v herním lobby. Tyto úkoly jsou spojeny s postupem příběhu a splnit je můžete jen ve freeplayi. Úkoly budou samozřejmě přibývat s vývojem příběhu a nadcházejícími aktualizacemi.

Sekundární úkoly jsou zadávány frakcí, se kterou hráč spolupracuje. Tento úkol získáte při vstupu do lokace a obvykle obsahuje vedlejší cíle, nebo je nepřímo spojen s primárním úkolem.

Kromě toho může hráč získat náhodné úkoly během hry.

V tomto režimu nejsou spojenci ani nepřátelé. Vztah mezi hráči závisí pouze na nich samotných. Často budou mít hráči konkurenční úkol. Například: Jeden hráč bude mít za úkol ochránit tábor, zatímco druhý ho musí zničit.

Jeden z nejnáročnějších aspektů je bitva mezi hráči. Na jednu stranu nechceme hráče „terminátory“, kteří přežijí ránu do hlavy z odstřelovací pušky, ale styl, kdy hráče zabije „neviditelný“ protivník taky není dobrá věc. Rozhodli jsme se tedy přidat tzv. „counter contacts“ které indikuje počet všech ostatních hráčů v okolí cca 150m. Uvidíte kteří hráči jsou vám nablízku a budete je také moci kontaktovat.

Kromě toho, bude mít každý hráč v tomto režimu svou „karmu“. Budete-li pomáhat druhým a chovat se dobře, vaše karma poroste. Pokud se budete chovat zavrženíhodně – tedy zabíjet ostatní hráče, vaše karma bude klesat. Vaše karma je viditelná pro ostatní hráče. Všechny úkoly závisí na úrovni vaší karmy a váš život téže (například vypsání odměny na vaši hlavu).

14 komentářů

  1. No hlavně ten “ radar “ co vám ukáže hráče v dosahu 150m..to zní jako pěkná capina..kdo to kdy viděl..

  2. Prostě detektor života v oblasti … mě to přijde jako fajn věc ..

  3. vsak neco podobneho je i ve stalkeroj. to bude ok, podle me.

  4. Jo jenže ve Stalkerovi jsou proti tobě NPC a tady budou živý lidi.
    No a ted si představte, že dojde k situaci, která je uvedena v tom článku. Jeden tým zničit tábor, druhý ubránit..a s tímto 150metrovým radarem..to bude teprve zajímavý…

  5. na tom taky neco bude. Uvidime. Podle me by nebylo spatny, kdyby bylo u toho radaru treba jen cislo, kolik zivejch cehosi je okolo tebe, ale dokud by jsi ho nevidel ty fyzicky, nevedel by ani radar jestli je to npc, hrac….. vis jak to myslim?

  6. no ja hrajem stalker online a ten radar bude dobra vec

  7. Profile photo of Kiwosz

    no je tam napsane že to bude ukazovat počet lidí v té 150m oblasti nic o tom, že uvidíš jejich polohu 🙂

  8. aha, tak jsem to asi blbe pochopil. Tim padem je vsechno tak, jak by melo byt. Diky za osvetu ! 😉

  9. Jsem zvědavej:

    – když zemřu a tím vypadnu s lokace jak se pak vrátím pro svoje věci když mě nahradí jiný hráč v této lokaci.
    – budou v lokaci obchodníci? tedy nákup a projde věci nebo budu muset opustit lokaci do lobby? hmm.

  10. uz aby to bylo,,zatim je to jen strilecka,,coz je skoda

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.Povinná pole jsou označena *

*